Fazer600 – Bevezető

Az FZ-k, és Fazer-ek mai napig a használt motorpiac egyik legismertebb szereplői pl a Hornet600 mellett.

Hogy ismerkedtem meg velük, és mik az első benyomások?

Számomra a típus erősség lett, sok Fazer-t láttam a szervizemben az évek alatt.

Alkalomról alkalomra csodálkoztam, hogy mennyi féle verzió, modell van.

Többnyire nagyszervizre érkeztek a gépek, így volt lehetőségem a típusban erősödni, tapasztalni szakmailag, és motorosként is egyaránt, hiszen minden általam szervizelt gépet tesztelek is átadás előtt.

Volt olyan ügyfelem, aki arra használta,/ ja hogy bejárta/ja vele a világot, 150 ezer km volt a gépben akkor. Az egyik legmeglepőbb eset volt a szerviz történelme folyamán, ugyanis semmi kirívó baja nem volt. ( A lenti galériában vannak róla képek, azért igencsak ráfért a törődés, ez sem kétség azért.)

Akkor már gondolkoztam, hogy az egyik motorom lehet, hogy egy Fazer lesz egyszer.

Egy másik ügyfelem mikor behozott egy S modellt, majdnem elgondolkoztam, hogy megveszem tőle, annyira tetszett a formavilága. Kicsit az idomok ütöttek, kopottak voltak, de alapvetően az is egész rendben volt.

Aztán elengedtem a dolgot szinte, hogy majd egyszer talán, míg az élet úgy hozta, hogy:

A modell története

Nem a legkönnyebb történelmi szálú gép, de megpróbálom pár sorban ismertetni csak az S2-ig. Az ezreset nem taglalom jelenleg, csak a hatszázast.

A cikk nem tartalmaz részletesen évjáratra mindent feltétlen. Ha ennél jobban érdekel, kérlek kezdj utána olvasni külföldi, pontos fórumokon.

FZS600 Fazer 1998 – 2001

Sportosabb, könnyen kezelhető, olcsó fenntartású motorkerékpár gyártása volt a cél széleskörű felhasználásra.

A Thundercat 600 köbcentis, blokkja volt az alapja.

FZS600 Fazer 2002- 2003

Másabb lett az üzemanyagtartály formailag és űrtartalomban. Megkapta a sárkányszemű fejidomot.

A világítása meglehetősen gyenge, kezdetleges kidolgozás volt.

FZ6 , FZ6S Fazer 2004-2006

Neve FZ lett. Tehát az FZ-k 2004-ben születtek.

Az R6 szívét örökölte.

A karburátorsort injektorsor cserélte, rugalmasabb lett az alsó fordulatszámtartomány.

Az acél csővázat alumínium hídváz váltotta, ezáltal csökkentve a súlyát is. Az S változat szép fejidomot kapott.

2004 és 2006 között is sok módosítás történt: 2006-ban finomították a vázat, segédvázat, lengővillát.

Nyomatékosabb lett az alsó fordulatszámtartomány.

2005-ben körülbelül 22.000 FZ6-ot értékesített a Yamaha Európában.

FZ6 FazerS2 2007

Változott a külső: pl. fejidom, plexi, ennek köszönhetően még szebb és szebb lett a formavilága. Fekete váz, és blokk.

Ismét átdolgozták a lengővillát is.

Újabb súlycsökkentéseken is esett át a modell. Ha minden igaz 6 kg-ot csökkent a súlya ekkor.

Finomítottak a befecskendezésen; új, négydugattyús féknyergeket kapott; módosították az első futómű hangolását; valamint bekerült a háromfázisú katalizátor.

Itt módosult a műszerfal is.

Másabbak lettek az utaslábtartók, kényelmesebb lett az ülés.

Ez a modell már kérhető volt ABS-szel is.

Az S2- őt 2010-ig forgalmazták, majd jött a nagyobb, erősebb utód, az FZ8.

Típusbetegségek:

  • TPS
  • Első lánckerék anya
  • Váz
  • Injektorsor csavarok

Méretek:

  • Tengelytáv (mm): 1440
  • Ülésmagasság (mm): 795 mm
  • Száraztömeg (kg): 186 

Kiegészítők a gyártótól:

  • magasított plexi,
  • markolatfűtés,
  • LED-es irányjelzők,
  • bukócső,
  • hűtő díszítő elem,
  • rendszámtábla-tartó konzol,
  • bukógombák,
  • hátsó üléstakaró,
  • alsó has/ eke idom,
  • tanktáskák és hátsó doboz

Galéria – Szerviz percek

Galéria – Teszt körök

Galéria – Saját – Fazer600 S2, neve Éjfúria

És még egy videó, amiben csak úgy elvagyok:

A következő cikkben az első szerviz és motoros élményeimről olvashatsz a Fazer-emmel.

Tarts velem legközelebb is! 🙂

Észrevételed, kérdésed várom e-mailben vagy Facebook-on:

Fotók: Ecsegi Szandra ©

Hozzászólás