Pink motorkerékpár szerviz- Motoröblítő használata

Már többen kérdeztétek, szoktam -e alkalmazni motoröblítőt, illetve mi a véleményem róla.

Gondoltam írok róla pár sort.

Elmélet:

A motorolajban égéstermékek keverednek, valamint régebbi lerakódások oldódnak fel. Ezenkívül a használati kopások által parányi méretű fémrészecskék kezdenek el keringeni. Ezen részecskék áramlanak az olajszűrő felé.

Az olajban az egyik összetevő felelős azért, hogy ezen részecskék folyamatosan lebegjenek. Ám az ezért felelős adalék hatása is véges. Amikor a lebegésért felelős utolsó molekula is elhasználódik, már nem képes a szűrőig lebegtetni a részecskéket, és “leejti” a hordalékot. Majd keletkeznek így az olajiszap és szennyeződés lerakódások.

Nos ez okból találták ki a motoröblítőt.

Közvetlenül olajcsere előtt kell a régi, koszos olajba betölteni és üzemmeleg állapot utáni kb 10 perc járatást követően el is végzik a dolgukat, azaz feloldják a lerakódásokat és a szűrőig lebegtetik. Ezután le lehet ereszteni a fáradt olajat és ki lehet cserélni a megtelt szűrőt. A fáradt olajjal szinte teljes mértékben távozik, és nem zavarja meg a friss olaj kémiai egyensúlyát.

Fontos, hogy csak állóhelyben kell terhelés nélkül járatni, átmosni a motort vele.

Általam javasolt motoröblítő:

Motorex Motor Cleaner motoröblítő adalék, de természetesen van más gyártók által is, pl Motul is.

Mikor érdemes alkalmazni:

Úgy gondolom, pl. egy idősebb motor vásárlása után is úgy is az az első, hogy olajat cserél az ember. Az ilyen esetben egyszer mindenképp javasolnám.

A szervizben magam is inkább idősebb gépek esetében szoktam néha alkalmazni, illetve saját motorjaimon is egyszer alkalmaztam. Folyamatosan nincs értelme. Inkább a megfelelő km/ intervallumot, időt tartsuk be az olajcsere esetében. Ha picit előbb tesszük, azzal meg csak jót teszünk. Pl ha az előírt 12 ezres olajcsere helyett 10, vagy 6 ezer km után cserélünk olajat, biztos, hogy nem kell motoröblítő segítségét kérnünk soha. Inkább ezt alkalmazzuk, figyeljünk a gépre!

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb kenőanyag a motorolaj, spórolni nem ezen kell.

Tehát alapvetően ritkábban alkalmazom az ilyen öblítőket én is, ugyanakkor néha nagyon jól jön. Ide sorolnám még az elmaradt olajcserét is példának az alkalmazására.

Megosztó róla a vélemény egyébként, sokan úgy tudják még, hogy káros hatása lehet. Az egyik ilyen hatás igazából már a múlté: Régebben valóban voltak olyan motoröblítők, amelyek nem voltak barátok a tömítésekkel, és károsították azokat. A mai korszerű termékek már nem ilyenek.

Azok a motorok problémásak lehetnek, amelyekben annyi a lerakódás, hogy részben az akadályozza meg például az olajszivárgást. Ilyenkor a szennyeződések feloldása járhat azzal, hogy külső vagy belső tömítetlenség, majd így olajfogyasztás lép fel. Ilyenkor nem a motoröblítő okozza a valójában a kárt, csak felszínre hoz egy olyan problémát, ami eddig rejtve volt, hiszen tisztít. (Hasonló esetek vannak a karburátorsornál is egy tisztítása során).

Köszönöm a figyelmet! 🙂

Hozzászólás